|
serm.sk Fórum pre a o šermiaroch
|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
Ľubomír Orenič Tlčhuba
Založený: 15 Aug 2006 Príspevky: 130 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Ne Aug 17, 2008 7:22 pm Predmet: |
|
|
Kakač
Možno o filme neviem nič. Ak ty pokladáš socialistický realizmus, afektované výrazy, teatrálne gestá za umenie tak ja nie. Ale o to tu nejde. To je tvoja vec, ale mali by ste používať rovnaký meter. Americkým filmom vyčítate, že ignorujú historické fakty. Prečo potom sa nepozeráte na to či súdruh Eizenstein sa ich držal? Alebo mi chceš nahovoriť, že udalosti na krížniku Potemkin alebo v Zimnom paláci prebehli tak ako to podal Eizenstein. Eizenstein sa aktívne zúčastnil na falšovaní histórie. Na tie postupy na, ktoré prišiel on, by skôr či neskôr prišli iní. On a jemu podobní ostali iba klamármi a ich "diela" sú toho dôkazom. |
|
Návrat hore |
|
|
Andrej Kakos - Kakac Tlčhuba
Založený: 31 Júl 2006 Príspevky: 139
|
Zaslal: Ne Aug 17, 2008 11:24 pm Predmet: |
|
|
Sorry, ale film nikdy nemozes povazovat za historicky presne dielo. Ci uz ide o US film alebo rusky vzdy sa ti realita prisposobuje samotnemu pribehu a vies preco? Lebo film je umelecka forma, snad mi nechces tvrdit ze Picasso, Dali alebo Van Gogh malovali realitu, a ked ju nemalovali su ich obrazy kydy? Mozem rovnako povedat ze Kralovstvo nebeske a Gladiator su dobre filmy. Prave preto ze su bohovo spravene a nie preto ze by boli historicky presne (Uvazdam len tieto dva ale podobnych filmov je milion, pri filme ide z valnej vacsiny aj o remeslo). Eizenstein je vo svete filmu povazovany za to co v svete literatury znamena Shakespeare alebo Rembrandt pre maliarstvo. A vies preco, lebo jeho umenie neboli komancske kydy ale umenie, nie len prvoplanovym obsahom, ktory je pre nas uz dnes cudzy (v dobe vzniku vsak nebol, to si musis uvedomit, mas to iste v literature, hudbe, maliarste aj v divadle proste v kazdom druhu umenia a to nie len v rusku, kedy si videl naposledy americky vestern z 50-60 rokov?) ale najma svojim obsahom filmarskeho remesla a druhotnymi vyznamami. Po dnes den sa filmovi a divadelni reziseri ucia podla teoretickych spisov ktore Eizenstein napisal (a to reziseri vsade na svete). Myslis ze keby bola jeho tvorba len prazdne komunisticke drizty tak by sa podla tychto spisov stale ucilo? Okrem toho Eizenstein sa teda 1000% neda oznacit ako socialisticky realista - totiz nieco ako socrealizmus v roku 1926 ked vznikol Kiznik Potemkin (ktori tu stale sklonujes - mimochodom tento film vyhral ocenenia po celom svete vratane ameriky) ako umelecky smer neexistoval. A za tie postupy na ktore prisiel on a prisli by na ne iste skor ci neskor ini: na tomto tvojom vyroku sa da len zasmiat, myslis ze kazdy druhy je genius, myslis ze keby Beethoven nenapisal odu na radost spravil by to niekto iny? Ze by keby nenamaloval Da Vinci Monu Lizu namaloval by ju neskor napr. Gaugin??? To snad nemozes mysliet vazne.
PS: A klamari urcite nie su, lebo film nema za ulohu nikdy presne mapovat realne udalosti, od toho vymyslelo ludstvo dokument, film je len forma umenia a to nemusi zakonite zodpovedat realite. |
|
Návrat hore |
|
|
Prave Vajce Bežný tlachal
Založený: 23 Jún 2008 Príspevky: 12 Bydlisko: Poprad
|
Zaslal: Po Aug 18, 2008 1:01 pm Predmet: |
|
|
ing. bobo neviem ci si niekedy videl kriznik celi alebo alexandra nevskeho, potemkin je vyobrazenim doby v ktorej zil rusko je rozvratene po obcianskej vojne polovica krajiny hladuje a napriek tomu vzniklo uzastne dielo nezatazene ideologicky ano je komunisticke ale opisuje konkretnu udalost by si neveril ale su znazornene takmer vierohodne (bol to tvrdy boj dvoch ideologii ktore boli k sebe navzajom krute nielen bolsevici stvarali zverstva ale aj bielogvardejci) akurat ku niektorim dodal umelecku dramatickost, najme v najznamejsej scene odohravajucej sa na schodoch (matka s deckom v kociku) a co sa tika alexandra nevskeho aj dnes by sa ludia mohly ucit ako robit historicky film pretoze je to takmer dokonale dielo a vzniklo v 20 rokoch minuleho storocia a historicke poznatky tej doby su tam krasne odzkadlene nehovoriac o kostimoch a hereckom obsadeni _________________ Poslušně hlásím, že jsem byl superarbitrován pro blbost. Od regimentu nás tenkrát kvůli tomu pustili dva, mě a pana hejtmana von Kaunitz. |
|
Návrat hore |
|
|
Ľubomír Orenič Tlčhuba
Založený: 15 Aug 2006 Príspevky: 130 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: Po Aug 18, 2008 4:00 pm Predmet: |
|
|
Keď sa raz budete nudiť, tak sa trochu povenujte udalostiam v Rusku tohto obdobia a pozrite sa ako to zobrazil Eizenstein. Za vrchol jeho tvorby považujem film Október. Ten je neprekonateľný, tu sa vážne vyšantil, len škoda, že nič také nestalo. S krížnikom Potenkin to nie je o nič lepšie.
Prave Vajce , rusko je rozvratene po obcianskej vojne polovica krajiny hladuje a napriek tomu vzniklo uzastne dielo
Čo si chcel tím povedať?
Len na Ukrajine pod Tukačevského velenim zomrelo 7 000 000 ľudí a aj tak Rusko bolo najväčší vývozca pšenice. Je problém natočiť nejaký film. Pardon úžasne dielo.
P.S: Tvoj odhad o polovici hladujúceho Ruska je veľmi optimistický. Neboj sa pridať!
[/b]Ozaj si myslíte, že Eizenstein mohol natočiť film bez toho aby mu to neschválili príslušné úrady, aby zohnal financie ak by film nebol ideologicky správny. A čo na to Stalin? |
|
Návrat hore |
|
|
Andrej Kakos - Kakac Tlčhuba
Založený: 31 Júl 2006 Príspevky: 139
|
Zaslal: Ut Aug 19, 2008 12:06 pm Predmet: |
|
|
No, mne v prvom rade neslo o to obhajovat nazory na historiu z 20-30 rokov. Ja film neberiem a ani nikdy nebudem brat ako nieco co ti hovori "takto to naozaj bolo". Preto sa k filmom aj takto staviam. Tento tvoj nazor mozes aplikovat napr aj na literaturu. Myslis ze e.g. Shakespeare a jeho historicke hry su presne? Ze nie su tendencne? Ze to v historii bolo naozaj tak ako to pise on vo svojich hrach? A napriklad literatura z obdobia Francuzskej revolucie? Ta je tak isto tendencna ako vyssie spomenuty Shakespeare a rovnako tak isto tendencna ako litertura ruska ale aj ten rusky film. To ze tieto diela su tendencne neznamena ze by boli menej vyznamne. Nie je to literatura faktu ani dokumnet, ide tam aj o viac ako len o podanie holych faktov. Toto si v prvom rade skus uvedomit pred tym nez oznacis nieco za kydy a sracku, ked o niecom netusim tak radsej nekomentujem. Stare prislovie hovori: Radsej mlcat a byt povazovany za hlupaka ako prehovorit a dokazat ze nim naozaj si. |
|
Návrat hore |
|
|
Ľubomír Orenič Tlčhuba
Založený: 15 Aug 2006 Príspevky: 130 Bydlisko: Košice
|
Zaslal: St Aug 20, 2008 12:46 am Predmet: |
|
|
Sú to komunistické kydy a ty so svojimi rečami si to nevyvrátil. Slovná omáčka na to nestačí aj keď na tomto fóre sa dosť často používa. Obraciaš sa tu ako " korouhvička" na streche.
Film Október vznikol na 10 výročie Leninovho puču (sám to tak nazýval). Tak vznikla VOSR a to na príkaz Stalina. VOSR vymyslel súdruh Eizenstein! Tam nepodával fakty a ani nemohol, lebo vyšiel by mu úplne iný film! Ale o takom by sme nevedeli, Stalin by to nedovolil. Zaviedol nové postupy, za ktoré sa idete z neho zblázniť. Ja mu to neberiem. Ale jeho filmy, sú po obsahovej stránke klamstvá, slúžiace najväčším zločincom a ich systému, tak neurážaj Shakespeare-a. A čo Šolochov, Arkadij Gajdar atď tí sú takí istí.
Oni všetci tvrdili, že je to čo vytvorili je PRAVDA a nie, že je to umelecká licencia. A to je rozdiel!
Končím debatu a pokús sa zistiť niečo o Sovietskom zväze než začneš o ňom písať.
P.S: To, že ma nazveš hlupákom nedokazuje, že máš pravdu. Aj keby si to robil od rána do večera. Sú ľudia, ktorích názor ma zaujíma, ale ty medzi nich nepatríš. |
|
Návrat hore |
|
|
Andrej Kakos - Kakac Tlčhuba
Založený: 31 Júl 2006 Príspevky: 139
|
Zaslal: St Aug 20, 2008 8:03 am Predmet: |
|
|
Vidim, ze ocividne nechapes. Nechapes ze prinos pre kinematografiu tychto filmov je trochu v niecom inom ako v obsahu.
Nevadi.
Okrem toho som ta hlupakom nenazval, len som uviedol fakt ze ked o niecom nemam dostatocne vedomosti tak to apriori neodsudzujem a uz vobec nie tak ostro ako si to napisal ty. To ze si si to vstiahol na seba je cisto tvoja vec. |
|
Návrat hore |
|
|
Marián Kostolný Tlčhuba
Založený: 21 Okt 2008 Príspevky: 611 Bydlisko: Trenčín
|
Zaslal: St Okt 29, 2008 7:28 am Predmet: |
|
|
Páni, myslím že v prípade Eizensteina jeden hovorí o obsahu a druhý o forme.
Neviem, teraz si nespomeniem ako sa volala Hitlerova "dvorná" režisérka, ale pred nedávnom zomrela skoro 100 ročná a táto natočila oslavný film o olympiáde v Mníchove, plný ubermenschov, oslava III. ríše a pod. Pri tomto použila mnoho nových umeleckých postupov a tak je to aj s Eizensteinom., _________________ Pozorovateľ |
|
Návrat hore |
|
|
Marián Baran Tlčhuba
Založený: 13 Sep 2006 Príspevky: 226
|
Zaslal: St Okt 29, 2008 9:26 am Predmet: |
|
|
Mijamoto: Volala sa Leni Riefenstahl. Tieto filmy vsak tocila este pred 38. V tej dobe bol celkovo kult tela v umeni trendom. Nie len v Nemecku. _________________ Under Jolly Roger |
|
Návrat hore |
|
|
Lukáš Bago Bežný tlachal
Založený: 31 Mar 2008 Príspevky: 11 Bydlisko: Bratislava
|
Zaslal: Št Aug 19, 2010 10:20 pm Predmet: |
|
|
A co film Headsman (Shadow of the Sword)? Klasicka roztrzka katolici vs. protestanti, 16. storocie, zrejme aj dej to ma dajaky. Videli ste to dakto? |
|
Návrat hore |
|
|
Marián Xaron Mojžiš Bežný tlachal
Založený: 30 Mar 2008 Príspevky: 89 Bydlisko: Chateau de beckov
|
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete hlasovať v tomto fóre
|
|